ostatnia

photo

Temat: Jak wydać książkę?
Ja bym pomolestował władze miasta-w końcu mąż burmistrza( :P ) prowadzi wydawnictwo. Jak tam się nie uda, to przez Urząd Marszałkowski Województwa-oni mają kasę na takie rzeczy, a jak nie tamtędy, to przez stowarzyszenie tym się zajmujące. Mam jedno znajome w Olsztynie, jak coś to spróbuję pomóc.
Źródło: ruciane-nida.org/sercemazur/viewtopic.php?t=360



Temat: Memoriał Wagnera
W tym newsie najbardziej mnie zadziwiła kwota, o jaką toczy się bój. Mróz dostaje niecałe 200 tys., a potrzebuje drugie tyle. Myślałam, że w grę wchodzą jakieś miliony Tyle to urząd miasta i marszałkowski pewnie mają w budżecie na materiały biurowe i papier toaletowy. Albo i więcej. Aż mi trudno uwierzyć, że z powodu tak marnej kwoty memoriał w Olsztynie będzie storpedowany, jaja jakieś.
Nie wiem, Mróz nie ma łatwego charakteru. Jest dość wybuchowy i zacięty. Boję się, że uniósł się po prostu ambicją. Nie ma zamiaru sto razy prosić, więc postanowił się zwinąć. Ale jeśli w poniedziałek władze nie zaproponują mu tego, co chce, to będzie po prostu wstyd przed całą Polską.
Źródło: blada.webd.pl/frm/viewtopic.php?t=10


Temat: Ogólna dyskusja
Witam,
W związku z pytaniami dotyczącymi integracji z platformami regionalnymi przesłaliśmy do podmiotów odpowiedzialnych z ich realizacje prośbę o udostępnienie specyfikacji interfejsu komunikacyjnego. Szacunkowy czas przystosowania systemu eSoda to 3-4 tygodnie od otrzymania specyfikacji interfejsu.
Poniżej umieszczamy treść pisma wysłaną do:

1. Sz. Pan Jan Warszawa
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Społeczenstwa Informacyjnego
Wybrzeże J. Słowackiego 12-14
50-411 Wrocław

2. Urzędu Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Departament Społeczenstwa Informacyjnego
ul. Racławicka 56
30-017 Kraków

3. Urzędu Marszałkowski Województwa |ląskiego
Wydział Informatyki i Administracji
Ul. Ligonia 46
40-037 Katowice

4. Sz. Pan Mariusz Bogucki
Urzędu Marszałkowski Województwa Opolskiego
Biuro Rozwoju Społeczenstwa Informacyjnego i Informatyki
ul. Piastowska 15
45-082 Opole

5. Sz. Pan Maciej Bułkowski
Biuro Informatyzacji
Urząd Marszałkowski Województwa Warminsko-Mazurskiego
ul. Emilii Plater 1
10-562 Olsztyn

6. Sz. Pan Adam Lajkowski
Departament Społeczenstwa Informacyjnego
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
Ul. Kardynała Stefana Wyszynskiego 1
15-888 Białystok
Źródło: pemi.ayz.pl/forum/viewtopic.php?t=114


Temat: Promocja Ślaska
Tomasz Zubilewicz od piątku zapowiada prognozę pogody z różnych miast województwa śląskiego. Przy okazji zachwala ich turystyczne walory. To pomysł wydziału promocji Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach .

piątek był Chorzów i WPKiW, w sobotę Zabrze, a w niedzielę Gliwice. Każdego dnia prezenter TVN 24 co godzinę przemieszcza się z kamerą z miejsca na miejsce, prezentując co urokliwsze zakątki każdej z miejscowości. Wczoraj np. z gliwickiej Palmiarni pod tutejszą radiostację.

Dziś będzie w ten sposób pokazywana Pszczyna, jutro Bielsko-Biała, a w środę Cieszyn. Dwa tygodnie temu były już Częstochowa, Złoty Potok i Olsztyn. W sumie w pierwszym polskim kanale informacyjnym województwo śląskie będzie miało 45 wejść "na żywo".

Kosztami promocji, po 60 tys. zł, podzieliły się po połowie Urząd Marszałkowski i samorządy prezentowanych miast. Tomasz Stemplewski, dyrektor wydziału promocji regionu, poinformował nas, że urząd przygotowuje już kolejną kampanię promocyjną na wrzesień tego roku. - Chcemy przełamać utrwalone o Śląsku stereotypy, pokazać go jako miejsce zielone i pełne energii - mówi Stemplewski.


Źródło: Gazeta Wyborcza - Katowice
Źródło: travelforum.pl/showthread.php?t=1485


Temat: Planowane inwestycje gminne
Ogłoszono nabór wniosków w ramach Poddziałania 9.1.1 Programu Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim
2008-05-15

15 maja 2008 r. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił nabór wniosków do konkursu w ramach Poddziałania 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.

Dofinansowaniem mogą być objęte następujące typy projektów:

* tworzenie przedszkoli (w tym również uruchamianie innych form wychowania przedszkolnego) na obszarach i w środowiskach o niskim stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej (w szczególności na obszarach wiejskich),
* wsparcie istniejących przedszkoli (w tym również funkcjonujących innych form wychowania przedszkolnego) przyczyniające się do zwiększonego uczestnictwa dzieci w wychowaniu przedszkolnym np. wsparcie dla przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego zagrożonych likwidacją, wydłużenie godzin pracy, uruchomienie dodatkowego naboru dzieci, zatrudnienie dodatkowego personelu itp.,
* opracowania i realizacji kampanii informacyjnych promujących edukację przedszkolną.

Wnioski o dofinansowanie projektu można składać osobiście, kurierem lub pocztą w terminie:
od 15 maja 2008 r. do 19 czerwca 2008 r. w godz. od 8.00 do 15.00
w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego,
Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, 10-562 Olsztyn, ul. E. Plater 1,
III piętro, pokój 455, tel. 089 52 19 700 – sekretariat.
Decyduje data wpływu wniosku do instytucji ogłaszającej konkurs.

Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego,
Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, 10-562 Olsztyn, ul. E. Plater 1, II piętro,
Biuro Informacji i Promocji, pokój 318, tel.089 52 19 721
e-mail: www.efs.warmia.mazury.pl
Źródło: goldap.info.pl/viewtopic.php?t=1449


Temat: Działajmy, brońmy naszych rzek!
Przyłącz się do akcji popieranej i tworzonej przez organizacje pozarządowe, naukowców i przyrodników. Złota Rybka płynie już do Ministerstwa Środowiska.
Będzie tam 5 listopada o g. 11.00 (czwartek). Chce spełnić życzenie wielu ludzi, którym zależy na obronie polskich rzek przed grożącą im inwazją małych elektrowni wodnych, których w Polsce jest już ponad 674, a może być jeszcze więcej, ponieważ władze lokalne nie potrafią wydać negatywnych uzgodnień dla takich projektów.

„Woda nie jest produktem handlowym takim, jak każdy inny, ale raczej dziedziczonym dobrem, które musi być chronione, bronione i traktowane jako takie” - to fragment Ramowej Dyrektywny Wodnej przyjętej przez Polskę. Małe elektrownie wodne zamieniają rzeki w stawy przepływowe ze wszystkimi tego katastrofalnymi konsekwencjami nie tylko „dla przyrody” – dla ludzi także. W skali kraju produkują tylko ok. 0,49 % ilości prądu. Polski rząd może wydać moratorium na budowę małych elektrowni wodnych tak jak zrobiono to w Szwecji i Hiszpanii, a większość krajów europejskich po prostu wycofało się nie tylko z budowy małych elektrowni wodnych, ale także burzy już istniejące, nawet te kilkunastometrowe. Dlaczego w Polsce nie ma takich decyzji, takich reakcji?

Wesprzyj Złotą Rybkę w Warszawie lub lidera podobnych działań w twoim regionie. Przyjdź na umówione spotkanie – bądź obywatelem, który ma swoje obowiązki - płacisz podatki, ale masz też swoje prawa - do czystego środowiska dla siebie i przyszłych pokoleń, do zrównoważonego rozwoju.

1. Warszawa – g. 11.00, Ministerstwo Środowiska – Jacek Bożek – tel.603 636554

w pozostałych miastach akcje o g.12.00
2. Kraków – Rynek Główny, pomnik Mickiewicza – Paweł Augustynek-Halny – tel.607 828 599

3. Rzeszów – Urząd Marszałkowski, parking – Roman Depowski – tel.17 854 98 01 (02)

4. Szczecin – Wały Chrobrego, statek Ładoga – Artur Furdyna – tel.600 889 613

5. Wrocław – Rynek Główny – Radosław Gawlik – tel.605 037 417

6. Gdańsk – Motława od Zielonej Bramy do Żurawia – Artur Wysocki – tel.501 294 079

7. Zielona Góra – Urząd Wojewódzki – Robert Stańko – tel.68 382 82 36

inne formy akcji
8. Lublin – Krzysztof Gorczyca – tel.604 432 002

9. Olsztyn – Jacek Rząsa – tel.695 662 157

10. Białystok – J. Łucki – tel.85 675 25 26

11. Katowice - Grzegorz Śliwiński – tel.608 066 498

12. Kielce - Cz. Grychowski – tel. 660 422 232

13. Koszalin - Prezes Janusz Nyk - tel. 608 469 139
Źródło: vegie.pl/viewtopic.php?t=3163


Temat: Olsztyn
Witajcie.
potrzebuję pomocy w zdobyciu mapy w Olsztynie. trzeba by odwiedzić Urząd Marszałkowski w godzinie 8.30 - 13.00 i zakupić mapę, a później wysłąć ją do Krakowa... oczywiście za wszystko się rozliczę
Czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc w taki sposób ??
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=8503


Temat: Nowe 7 cudów świata...Polskie Mazury prowadzą!ZAGŁOSUJ!!
Mazury znalazły się na pierwszym miejscu w swojej kategorii w plebiscycie na siedem cudów natury. Głosowanie kończy się we wtorek o północy

Organizator konkursu, szwajcarska fundacja New 7 Wonders, zaktualizował w niedzielę wczesnym popołudniem ranking głosowania. Z umieszczonej na stronie internetowej fundacji informacji wynika, że w kategorii A, tj. krajobrazów i formacji polodowcowych, Wielkie Jeziora Mazurskie znalazły się na pierwszym miejscu i wyprzedziły Pustynię Kalahari, która przez długi czas utrzymywała pozycję lidera w tej kategorii.

Drugi reprezentant Polski w tym konkursie, Puszcza Białowieska, w zaktualizowanym w niedzielę rankingu utrzymała piątą pozycję.

W ostatnich dniach głosowania podczas imprez plenerowych na Mazurach zorganizowano punkty, w których można było wziąć udział w plebiscycie. W sobotę przed południem głosowanie przeprowadzano podczas kiermaszu warmińskiego w Bałdach pod Olsztynem, po południu - na największej plenerowej imprezie mniejszości ukraińskiej, tj. Nocy na Iwana Kupała w Kruklankach pod Giżyckiem. Na tej imprezie ludzie głosowali niemal do północy, stali w kolejkach przed busem, w którym zorganizowano głosowanie.

"W tych ostatnich dniach notujemy rekordową liczbę wejść na stronę internetową, za pomocą której można oddać głos, tj. mazurycudnatury.pl. Tylko wczoraj było ich 10 tys., więc liczyłem na to, że podskoczymy w rankingu. Będziemy robić wszystko, by do wtorku utrzymać tę pozycję" - powiedział wiceburmistrz Węgorzewa Andrzej Lachowicz.

Dodał on, że w ostatnich dniach konkursu na nowe siedem cudów natury wielu internautów spontanicznie umieszcza na swoich stronach linki odsyłające do formularza, za pomocą którego oddaje się głosy, wielu ludzi rozsyła sobie drogą elektroniczną informacje, by oddać głos na Mazury. "Zrodził się szeptany marketing, wszyscy za nami lobbują i to bardzo dobrze" - ocenił Lachowicz.

Mazury w konkursie na nowe siedem cudów natury promują się hasłem "Mazury cud natury". Aby rozreklamować konkurs, Urząd Marszałkowski w Olsztynie założył m.in. stronę internetową, na której oprócz zdjęć z Mazur jest też polska instrukcja głosowania, w całym kraju zawisły billboardy zachęcające do głosowania, plenerowe głosowanie urządzono m.in. podczas Rajdu Polski, ogłoszono konkurs dla szkół, które zorganizowały akcję głosowania.

Głosować można na stronach: mazurycudnatury.pl, bialowiezaforest.eu i www.new7wonders.com

Źródło: rp.pl

BTW. Ja już zagłosowałem na stronie głównej konkursu.Zachęcam innych
Źródło: polius.pl/viewtopic.php?t=892


Temat: Turystyka a sprawa pruska ;)
Wiemy już co promować. Pytanie tylko jak?

Warmia i Mazury to lasy, jeziora i czyste powietrze. Tak widzą nasz region mieszkańcy innych części Polski - wynika z ostatnich badań. To nie jest rewolucja, bo i bez badań to wiemy. Jak jednak tę wiedzę wykorzystać dla dobra województwa?


Jeziora to od lat znany atut Mazur
Fot. Przemyslaw Skrzydlo / AG

Urząd Marszałkowski postanowił przygotować się do promocji naszego regionu. Za 60 tys. zł Polska Agencja Rozwoju Turystyki z agencją Synovate sprawdziły wśród tysiąca osób, jak Warmię i Mazury widzą mieszkańcy innych części kraju. Jaki obraz turysty wyłonił się z badań? Mieszka w sąsiednim województwie, ma 26-40 lat i choć jest dorosły, wciąż pozostaje "młody duchem". Ma przynajmniej średnie wykształcenie i zwykle przyjeżdża do nas z rodziną. Materialnie jest dobrze sytuowany, najchętniej odpoczywa nad jeziorem, dobrze jeśli blisko jest las, plaża i infrastruktura turystyczna, unika gwaru miast.

W badaniach wypadamy bardzo dobrze. Zaskakujące, że Warmia i Mazury są na trzeciej pozycji w rankingu najatrakcyjniejszych miejsc turystycznych w Polsce, za Małopolską i Pomorzem. Przyjezdni są zadowoleni z restauracji, chwalą hotele, ale narzekają na drożyznę i trudny dojazd. Cenią przede wszystkim piękną przyrodę, czyste środowisko, jeziora. W ich odczuciu to azyl, ucieczka przed stresem i codziennym pośpiechem.

Co ciekawe, wiele miejsc, które mieszkańcy regionu uważają za szczególnie atrakcyjne, w ogóle nie znajduje uznania w oczach przyjezdnych. Tak jest z zabytkami. Mało komu nasz region kojarzy się z zamkami. Już więcej osób pamięta poniemieckie bunkry w Gierłoży i Mamerkach. Nawet Grunwald i Kanał Elbląski nie jest ciekawostką, którą pamiętają z wakacji u nas. - Warmia i Mazury to synonim krainy jezior i lasów - mówi Hubert Gonera z PART. - Także wartości takie jak "eko", "natural" czy "organic" [tak się określa zdrową żywność - red.] są coraz ważniejsze dla mieszkańców dużych miast i są kojarzone z waszym regionem.

W środę na konferencji w Warszawie Urząd Marszałkowski zaprezentował wyniki tych badań dziennikarzom i przedstawicielom branży turystycznej z całej Polski. Przyszły tłumy. - Na pewno takie wyniki podbudowały władze samorządowe, bo usłyszeliśmy same "ohy" i "ahy" na temat województwa - mówi Cezary Rudziński z "Wiadomości Turystycznych". - Dobrze, że te badania zostały przeprowadzone, bo warto sprawdzić, w jaki sposób promować region, zanim zacznie się jakakolwiek kampania reklamowa.

Co oprócz jezior mogłoby być znakiem firmowym Warmii i Mazur? - Ja sceptycznie patrzę na tematy "bio" i "eko", bo wątpię, czy ktoś, kto przyjeżdża na kajaki czy na plażę, będzie kupował zdrową, ale dwa-trzy razy droższą żywność. Nie widzę też przyszłości dla entuzjastów sportów zimowych w waszym regionie. Zimy raczej nie będą bardziej śnieżne i mroźne. Szybciej uwierzę, że za 20 lat będzie tu można uprawiać oliwki, niż jeździć na nartach.

Rozczarowana była Anna Tyrakowska z magazynu branży turystycznej "TTG Polska", która pracuje w Warszawie, a pochodzi z Giżycka. - W stwierdzeniu, że Warmia i Mazury są krainą pięknych jezior nie ma nic nowego, to wiadomo od czasów Prus. Usłyszałam dużo słów i dużo cyfr, a konkretów było mało.

Władze województwa zapewniają, że badania to dopiero przygotowania do wielkiej promocyjnej ofensywy, jaką samorząd Warmii i Mazur przygotowuje na rok 2010. Wtedy przypada 650. rocznica bitwy pod Grunwaldem, 150-lecie funkcjonowania Kanału Elbląskiego i 700-lecie Fromborka. - To takie Euro dla Warmii i Mazur - tłumaczy Jarosław Słoma, członek zarządu województwa.

KOMENTARZ

Początek zrobiony, czas na promocję

Dobrze, że samorząd województwa myśli o promocji regionu. Bo choć wyniki nie są zaskakujące - my i bez nich wiedzieliśmy, że nasz region to jeziora i lasy - dobrze, że najpierw zapytał ludzi, z czym im się kojarzą Warmia i Mazury. Profesjonalna kampania reklamowa tego wymaga.

Ale badania to dopiero początek. Fachowcy muszą teraz wybrać strategię promocji regionu. Odpowiedzieć na pytanie, czy postawić na jeziora i lasy, czy też na zabytki. Jeśli urzędnicy szybko nie zaczną działać, by te wyniki wykorzystać, narażą się na krytykę, że na nic niewarte badania wydali kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Inna sprawa, że dwa lata to niewiele na wypromowania regionu, tym bardziej że na samej promocji skończyć się nie może. Żeby turyści dalej chcieli do nas przyjeżdżać czarowani mitem nieskalanej przyrody, trzeba sporo zainwestować w infrastrukturę, głównie nad jeziorami. Do poprawienia zostało bardzo dużo, a wymagania turystów wciąż rosną.

Magda Brzezińska
Źródło: Gazeta Wyborcza Olsztyn
Źródło: prusai.eu/forum/viewtopic.php?t=255